Konferencja w sprawie inwestycji w jednostkach Policji
Data publikacji 30.06.2015
Dzisiaj tj. poniedziałek 22.06.2015 o godz. 10.00 w Komendzie Miejskiej Policji w Toruniu przy ul. Grudziądzkiej 17 odbyła się konferencja prasowa dotycząca planowanych inwestycji i remontów toruńskiej komendy i jednostek jej podległych. ...
Dzisiaj tj. poniedziałek 22.06.2015 o godz. 10.00 w Komendzie Miejskiej Policji w Toruniu przy ul. Grudziądzkiej 17 odbyła się konferencja prasowa dotycząca planowanych inwestycji i remontów toruńskiej komendy i jednostek jej podległych. W spotkaniu uczestniczył Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych - Grzegorz Karpiński, Komendant Miejski Policji w Toruniu insp. Antoni Stramek oraz mł. insp. Roman Lubiński Naczelnik Wydziału Zaopatrzenia, Inwestycji i Remontów KWP w Bydgoszczy.
Na spotkaniu zostały omówione zadanie obecnie realizowane ze środków pozabudżetowych w kwocie 72 657 zł (Fundusz Wsparcia Policji, Starostwo Powiatowe). Składa się na to opłacenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej 61 666 zł, i opłata związana z odrolnieniem gruntu w kwocie 10 993 zł. Planowany okres realizacji budowy: to lata 2016-2017. Zadanie podzielono w programie inwestycji na następujące etapy. Etap I - dokumentacja projektowo-kosztorysowa z decyzją pozwolenia na budowę. Etap II to budowa budynku Komisariatu Policji w Lubiczu z siedzibą w Dobrzejewicach. Szacowana wartość tej inwestycji to 8 252 358 zł i bazy kynologicznej na wartość 1 528 650 zł). Łączna wartość kosztorysowa tego zadania to 9 959 979 zł, zgodnie z programem inwestycji. Należy zaznaczyć, że 27.04.2015 r. została wydana decyzja pozwolenia na budowę. Przyjmowana na chwilę obecną obsada etatowa Komisariatu Policji w Lubiczu to 77 osób, w tym 72 funkcjonariuszy i 5 pracowników cywilnych. Planowane wskaźniki powierzchniowe to powierzchnia użytkowa - 18,82m2/osobę powierzchnia biurowa - 6,20 m 2/osobę. Wybudowanie obiektu pozwoli na przeniesienie tam biur po byłych Posterunkach Policji z Lubicza, Obrowa, Czernikowa, oraz bazy kynologicznej Komendy Miejskiej Policji w Toruniu, która obecnie znajduje się przy ul. M. Curie- Skłodowskiej.
Inwestycje obejmować będą również remont Komendy Miejskiej Policji w Toruniu ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń i dostosowanie do przepisów przeciw pożarowych.” Termin realizacji zaplanowano na lata 2015-2016 r. Ich szacunkowy koszt wynosi około 4,4 mln zł. Z czego na roboty budowlane przewidziano ok. 4 mln zaś 0,4 mln zł. będzie stanowić wyposażenie.
Rok 2015
ETAP I
1) środki pozabudżetowe - 363 000 zł (Prezydent Miasta Torunia),
2) środki budżetu policji - 1,45 mln zł
Ø opracowano dokumentacje projektowe wraz z decyzją pozwolenia na budowę,
Ø roboty budowlane rozpoczną się (w ramach zabezpieczonych środków finansowych), po rozstrzygnięciu przetargu planowanego w miesiącu lipcu 2015 r.
ETAP II
1) Środki pozabudżetowe 55 000 zł (Prezydent Miasta Torunia),
Rok 2016
ETAP I
330 000 zł wyposażenie – brak zabezpieczenia finansowego,
ETAP II
2,2 mln zł roboty budowlane – brak zabezpieczenia finansowego, zadanie wpisane do listy remontów priorytetowych na rok 2016.
Planowany zakres w I etapie ( obejmuje zmianę sposobu użytkowania pomieszczeń po byłej stołówce z zapleczem kuchennym na cele administracyjne, utworzenie pomieszczeń zespołu szatni z zapleczem sanitarnym i przebudowa części administracyjnej budynku D. Nowo powstałe szatnie przeznaczone będą dla funkcjonariuszy KP Toruń Śródmieście (75 etatów) oraz KMP Toruń (15 etatów). Zakres prac obejmuje między innymi: wymianę stolarki drzwiowej, wykonanie nowych okładzin posadzkowych, wykonanie podwieszanych sufitów, wentylacji mechanicznej pomieszczeń, wymianę instalacji wodno – kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania z dostosowaniem istniejącego węzła do projektowanych potrze oraz wymianę instalacji elektrycznej wraz z osprzętem.
II etap - przewiduje dostosowanie siedziby Komendy Miejskiej Policji do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych wraz z dostosowaniem do wymogów standaryzacji. Zakres prac obejmuje miedzy innymi przebudowę holu wejściowego z wykonaniem sanitariatu dla osób niepełnosprawnych, budowę kontroli dostępu, wykonanie tablicy informacyjnej oraz tabliczek przy drzwiach, wykonanie loga przestrzennego na elewacji i holu budynku. Przed wejściem do budynku przewiduje się ułożenie płyt betonowych zgodnie ze standaryzacją. W celu przystosowania budynku do obowiązujących przepisów p.poż przewiduje się również wykonanie Instalacji Sygnalizacji Alarmowo Pożarowej i budowę sieci hydrantowej.
podinsp. Wioletta Dąbrowska
Na spotkaniu zostały omówione zadanie obecnie realizowane ze środków pozabudżetowych w kwocie 72 657 zł (Fundusz Wsparcia Policji, Starostwo Powiatowe). Składa się na to opłacenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej 61 666 zł, i opłata związana z odrolnieniem gruntu w kwocie 10 993 zł. Planowany okres realizacji budowy: to lata 2016-2017. Zadanie podzielono w programie inwestycji na następujące etapy. Etap I - dokumentacja projektowo-kosztorysowa z decyzją pozwolenia na budowę. Etap II to budowa budynku Komisariatu Policji w Lubiczu z siedzibą w Dobrzejewicach. Szacowana wartość tej inwestycji to 8 252 358 zł i bazy kynologicznej na wartość 1 528 650 zł). Łączna wartość kosztorysowa tego zadania to 9 959 979 zł, zgodnie z programem inwestycji. Należy zaznaczyć, że 27.04.2015 r. została wydana decyzja pozwolenia na budowę. Przyjmowana na chwilę obecną obsada etatowa Komisariatu Policji w Lubiczu to 77 osób, w tym 72 funkcjonariuszy i 5 pracowników cywilnych. Planowane wskaźniki powierzchniowe to powierzchnia użytkowa - 18,82m2/osobę powierzchnia biurowa - 6,20 m 2/osobę. Wybudowanie obiektu pozwoli na przeniesienie tam biur po byłych Posterunkach Policji z Lubicza, Obrowa, Czernikowa, oraz bazy kynologicznej Komendy Miejskiej Policji w Toruniu, która obecnie znajduje się przy ul. M. Curie- Skłodowskiej.
Inwestycje obejmować będą również remont Komendy Miejskiej Policji w Toruniu ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń i dostosowanie do przepisów przeciw pożarowych.” Termin realizacji zaplanowano na lata 2015-2016 r. Ich szacunkowy koszt wynosi około 4,4 mln zł. Z czego na roboty budowlane przewidziano ok. 4 mln zaś 0,4 mln zł. będzie stanowić wyposażenie.
Rok 2015
ETAP I
1) środki pozabudżetowe - 363 000 zł (Prezydent Miasta Torunia),
2) środki budżetu policji - 1,45 mln zł
Ø opracowano dokumentacje projektowe wraz z decyzją pozwolenia na budowę,
Ø roboty budowlane rozpoczną się (w ramach zabezpieczonych środków finansowych), po rozstrzygnięciu przetargu planowanego w miesiącu lipcu 2015 r.
ETAP II
1) Środki pozabudżetowe 55 000 zł (Prezydent Miasta Torunia),
Rok 2016
ETAP I
330 000 zł wyposażenie – brak zabezpieczenia finansowego,
ETAP II
2,2 mln zł roboty budowlane – brak zabezpieczenia finansowego, zadanie wpisane do listy remontów priorytetowych na rok 2016.
Planowany zakres w I etapie ( obejmuje zmianę sposobu użytkowania pomieszczeń po byłej stołówce z zapleczem kuchennym na cele administracyjne, utworzenie pomieszczeń zespołu szatni z zapleczem sanitarnym i przebudowa części administracyjnej budynku D. Nowo powstałe szatnie przeznaczone będą dla funkcjonariuszy KP Toruń Śródmieście (75 etatów) oraz KMP Toruń (15 etatów). Zakres prac obejmuje między innymi: wymianę stolarki drzwiowej, wykonanie nowych okładzin posadzkowych, wykonanie podwieszanych sufitów, wentylacji mechanicznej pomieszczeń, wymianę instalacji wodno – kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania z dostosowaniem istniejącego węzła do projektowanych potrze oraz wymianę instalacji elektrycznej wraz z osprzętem.
II etap - przewiduje dostosowanie siedziby Komendy Miejskiej Policji do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych wraz z dostosowaniem do wymogów standaryzacji. Zakres prac obejmuje miedzy innymi przebudowę holu wejściowego z wykonaniem sanitariatu dla osób niepełnosprawnych, budowę kontroli dostępu, wykonanie tablicy informacyjnej oraz tabliczek przy drzwiach, wykonanie loga przestrzennego na elewacji i holu budynku. Przed wejściem do budynku przewiduje się ułożenie płyt betonowych zgodnie ze standaryzacją. W celu przystosowania budynku do obowiązujących przepisów p.poż przewiduje się również wykonanie Instalacji Sygnalizacji Alarmowo Pożarowej i budowę sieci hydrantowej.
podinsp. Wioletta Dąbrowska