Praktyczne szkolenie przed sezonem turystycznym
W związku ze zbliżającym się sezonem turystycznym policjantki z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Toruniu przeprowadziły specjalne szkolenie dla pracowników lokali gastronomicznych oraz rozrywkowych. W ramach spotkania funkcjonariuszki omówiły najczęstsze zagrożenia, z jakimi mogą się spotkać restauratorzy, a także przedstawiły skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi klientami.
W miniony wtorek (25.02.2025), w Muzeum Okręgowym w Toruniu odbyło się spotkanie, podczas którego policjantki z wydziału prewencji toruńskiej komendy przeprowadziły szkolenie skierowane do właścicieli restauracji oraz pracowników tych miejsc. Przedsięwzięcie miało na celu omówienie potencjalnych zagrożeń oraz przekazanie praktycznych wskazówek dotyczących radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
Jednym z tematów szkolenia było postępowanie z tak zwanym trudnym klientem. Policjantki wskazały, jak reagować na różne typy zachowań – od osób pod wpływem alkoholu, przez agresywnych gości, po klientów odmawiających zapłaty za zamówienie. Podkreśliły znaczenie spokojnego i stanowczego podejścia oraz przedstawiły techniki deeskalacji konfliktów.
Podczas spotkania mundurowe omówiły również znaczenie odpowiedniego zabezpieczenia lokalu poprzez monitoring oraz współpracę z policją i innymi służbami.
W trakcie szkolenia przedsiębiorcy dzielili się swoimi doświadczeniami i wspólnie z policjantkami omówili konkretne przypadki sytuacji problemowych, z którymi spotkali się w swoich lokalach.
autor: mł. asp. Sebastian Pypczyński
publikacja: mł. asp. Sebastian Pypczyński